Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014

ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΠΟΥ Η ΛΕΞΗ ''ΣΚΑΝΔΑΛΟ'' ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΗ

ΚΑΡΛΑ
 Ως επίγειος παράδεισος περιγράφεται διαχρονικά από συγγραφείς και ταξιδιώτες η λίμνη Κάρλα στη Θεσσαλία. Αναμφίβολα, μια ιδιαίτερη περίπτωση: αποξηραίνεται σκόπιμα στα μέσα της δεκαετίας του ’60, γεγονός που προκαλεί σοβαρές περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις.
 Σημερα ή χαμηλή ποιότητα των νερών και η υποβάθμιση του οικοσυστήματος της λίμνης αποδίδονται κατά κύριο λόγο στην κακή ποιότητα των νερών του Πηνειού από τον οποίο εφοδιάζεται η λίμνη. Το φαινόμενο προκαλεί απογοήτευση, ενώ παράλληλα εμποδίζει την οικολογική αποκατάσταση της περιοχής και την αξιοποίηση της λίμνης από την τοπική κοινωνία.
ΦΡΑΓΜΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΚΟ
Δημοπρατήθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και κατασκευάσθηκε το χρονικό διάστημα 1999 έως 2004. Βρίσκεται ΒΔ του χωριού Αφέτες Μαγνησίας.
Στερεύει από νερό το φράγμα «Παναγιώτικο». Το φράγμα χάνει κάθε μέρα από διαρροές λόγω σειράς κατασκευαστικών αστοχιών, 1,4 εκατ. κυβικά νερού όταν παράγει 1,8 εκατ. κυβικά νερού, σύμφωνα με τη μελέτη του έργου. Παραθαλάσσιοι οικισμοί που έχουν δευτερεύουσες πηγές υδροδότησης, όπως τα Καλά Νερά, που έχουν γεωτρήσεις,  έχουν ήδη τεθεί εκτός υδροδότησης από το φράγμα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το φράγμα είναι πολύ πιθανό να μείνει χωρίς νερό τον Αύγουστο, καθώς η στάθμη του θα είναι τόσο χαμηλή ώστε λόγω έλλειψης οξυγόνου δεν θα μπορεί να γίνεται άντληση και θα παρουσιαστούν φαινόμενα δυσοσμίας. Η μεγάλη αγωνία του δήμου Νοτίου Πηλίου, είναι πως το Τρίκερι θα υδροδοτηθεί, όταν ο συγκεκριμένος πρώην ΟΤΑ δεν έχει άλλες πηγές ύδατος.
ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ
 Oι ποδηλατόδρομοι του Βόλου, συνεχίζουν να απασχολούν ακόμη αρνητικά την τοπική επικαιρότητα. Δεν είναι τυχαίο, ότι παρά το γεγονός ότι παραπέμπονται σε δίκη για το συγκεκριμένο έργο υπηρεσιακά στελέχη του πρώην Δήμου Βόλου, αλλά και πολιτικά πρόσωπα της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής , το συγκεκριμένο έργο συνεχίζει να δημιουργεί εύλογες απορίες και ερωτηματικά
Τό Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σημειώνει ότι σημαντικές ευθύνες για την ποιότητα του έργου έχουν όσοι συμμετείχαν στην εκπόνηση της μελέτης του συγκεκριμένου έργου αγνοώντας τις σχετικές προδιαγραφές και κανονισμούς και όσοι συμμετείχαν, όπως λέει, στην επίβλεψη της μελέτης του έργου καθώς και όσοι την ενέκριναν, ενώ προκαλεί η απάντησή του ότι «ιδιαίτερη ευθύνη έχουν και όσοι, επιδεικνύοντας έπαρση επιστημονικής επάρκειας, αγνόησαν προκλητικά όλες τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν από Εξειδικευμένους Επιστήμονες και Επιστημονικούς Συλλόγους και προχώρησαν στην κατασκευή του έργου αυτού»
ΤΟ ΤΕΡΜΙΝΑΛ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ
Για επένδυση - μαμούθ καταδικασμένη -προς το παρόν- στην αχρηστία μπορεί να «καμαρώνει» το τοπικό λιμάνι και ο Βόλος, που κατά τ' άλλα έχουν αξιώσεις για τόνωση του τουρισμού μέσω της κρουαζιέρας και προσέλκυση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων.
Ο σύγχρονος επιβατικός σταθμός (τέρμιναλ) που στοίχισε έξι εκ. ευρώ στους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες, δεν έχει ακόμη λειτουργήσει. Η κατασκευή του πέρασε από «σαράντα... κύματα» και συνεχίζει να εκκρεμεί η κατασκευή υποσταθμού της ΔΕΗ.
Οι χώροι του, συνολικού εμβαδού 5.500 τ.μ., δεν έχουν ανοίξει ούτε δοκιμαστικά για την υποδοχή επιβατών. Κι όμως όπως χαρακτηριστικά λένε μηχανικοί της πόλης, δεν υπάρχει κτίριο όμοιο με το τέρμιναλ του Βόλου από τη Βενετία μέχρι το Γιβραλτάρ!
Εντεκα χρόνια μετά την έναρξη της μελέτης του, το τέρμιναλ απλώς «κοσμεί» την κεντρική προβλήτα του λιμανιού του Βόλου.
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ
 Άμεσο κίνδυνο… μετάλλαξης σε «Γεφύρι της Άρτας» αντιμετωπίζει το έργο που αφορά στην κατασκευή του περιφερειακού του Βόλου, καθώς τα προβλήματα ανακύπτουν σαν «μανιτάρια» και δεν επιτρέπουν την έγκαιρη ολοκλήρωσή του.
 Λίγες μόνο εβδομάδες μετά την πρόσκαιρη, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, επίλυση των οικονομικών προβλημάτων που είχαν προκύψει για το έργο, ο ανάδοχος δήλωσε, εκ νέου αδυναμία να συνεχίσει και έθεσε σε διαθεσιμότητα τους εργαζόμενους, οι οποίοι προχώρησαν, από την πλευρά τους, ξανά σε επίσχεση εργασίας.«Η πρόσφατη διευκόλυνση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας προς τους εργαζόμενους δεν κράτησε για πολύ. Υπάρχει σαφής αδυναμία του αναδόχου που επικαλείται οφειλές του Δημοσίου από άλλα έργα ανά την Ελλάδα, οι οποίες δεν αφορούν τον Περιφερειακό», επισημαίνεται σε σχετικό υπόμνημα που έχει ετοιμάσει η Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου και στέλνει στο υπουργείο Υποδομών και Δικτύων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: